Verkligheten

"Det har ingen betydelse hur mycket han inser att han har problem så länge han inte gör något åt det!
Det är inte ditt ansvar och den tunga bördan man lägger på sig själv när man verkligen vill att någon man älskar ska sluta missbruka gör bara så man glömmer sig själv totalt och till slut finns det ingenting kvar för all energi går åt till en massa skuldkänslor för vad man än gör så blir det fel när man utplånar sig själv för någon annan.

Jag vet att det svåraste som finns är att bryta upp från något man är van vid och börja tänka på vad man själv vill ha ut av livet istället för att alltid tänka på andra i första hand.
Om jag vore dig skulle jag ha gjort allt som står i min makt att vända ryggen till ett sådant liv som de är att stå bredvid en missbrukare vilket han är aktiv eller inte!!

Har du någon gång tänkt på vad du egentligen vill göra och vad du skulle må bra av?
Hur vill du att ditt liv ska se ut om Tex fem år?
Om du fortsätter att bara tänka på andra i första hand istället för att tänka på dig själv så kommer du att sitta där om fem år och allt kommer att kännas lika hemskt eller ännu värre än vad det gör nu. Att bryta upp från något invant känns hemskt för just då känner man sig så innivassen ensam och det gör så man går tillbaka till de gamla invanda!

Men när man tar sig över de så helt plötsligt en dag så kommer allt att kännas så enkelt när man då har släppt den tungaste börda som finns ATT TA ANSVAR FÖR NÅGON ANNANS LIV

Nu har jag brutit upp från ett förhållande igen från en som missbrukar och det jag vill säga med de är att ÄNDRAR man inte på sig själv så hittar man alltid någon ny att ta hand om och eftersom de e de jag alltid har gjort sedan jag var barn och är van vid det och alltid fått skuldkänslor när jag någon gång tänkt på mig själv i första hand så dras man till de invanda om man inte gör något åt sig själv.

Kanske finns de någon bra hjälp du kan få genom sociala att gå och prata med en psykolog kanske som min dotter gör och genom det börjar tänka på vad du vill genom att ta upp de känslor som kommer att dyka upp som gör så ont när man beslutar sig för att ändra på sig själv.

Du är värd ett annat liv än att utplåna dig själv för någon annan människa, vem de än är och du har så mycket kvalikationer och är en sådan fin tjej och bara du börjar tänka på dig själv och vad du vill så kommer allt att bli så mycket enklare och du kommer att må så mycket bättre.

Jag hoppas det här brevet ger dig lite och det är bara att höra av dig igen och jag önskar dig allt gott som bara finns för det är du verkligen värd.
Många varma kramar "
***

Kommentarer
Postat av: thesswester - inte som alla andra

fan vad bra skrivet!

2010-10-07 @ 15:34:27
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0