Vad mycket man lär sig

Jag har skrivit i denna bloggen i mindre än en månad men mycket har förändrats sen jag började skriva.
Allting är verkligen helt annorlunda nu, I början så visste jag verkligen ingenting och jag tänkte att det bästa man kan göra är att bara ställa ultimatum och dra om det inte blir som man vill på en gång, men jag har verkligen börjat tänka om.

Fan det är väl klart att jag inte ska lämna den människan jag älskar när han behöver mig som mest? Det är ju bara helt iskallt att göra så, fan inte humant.
Även om det finns stunder då jag tvivlar och är rädd så vet jag att vi visst kan klara det, DU kan klara det.
Även om det inte går som man vill från första början så brukar det sluta ganska bra ändå.

Fan livet ger en prövningar och motgångar hela tiden det är bara att lära sig att hantera det på rätt sätt, detta är inget annorlunda än alla andra motgångar, det är bara en motgång och jag (och du) kan övervinna det hur lätt som helst egentligen.
Hitta styrka nu, hitta modet, hitta dig själv, och om en (och en halv) månad så kommer du till mig I Dublin och jag kommer inte släppa taget om dig.
Hur det än blir med allt och med oss så ska du veta att jag alltid kommer finnas där för dig när du behöver det.
Du är en otroligt fin människa, och varje minut med dig är något som jag värdesätter, du får mig att skratta, du får mig att känna mig trygg. Jag kan inte annat än att älska dig. Jag är tacksam över att jag får vara en del av ditt liv.



Jag lämnade honom på tågstationen, det kommer bli oerhört tomt utan honom. Samtidigt var det en lättnad att veta att han kom härifrån. Nu kan jag börja fokusera lite mer på det jag håller på med. Fixa det sista plugget, packa klart mina väskor och göra ett riktigt bra jobb när jag börjar på Måndag.
Och jag kommer räkna dagarna tills du kommer till mig och kramar mig och kysser mig och älskar mig.

Det är ett svårt val av livsväg du har valt, men alla kan göra misstag och du har chansen att börja om. Det är det som är så otroligt bra. Det har inte gått så långt att du inte kan göra någonting åt det och det är skönt!

Fan va hattigt detta inlägg blev, det är bara så mycket jag vill skriva. Jag har oerhört mycket känslor inom mig just nu, både positiva och negativa.
Men de senaste dagarna har jag bara känt mig lugn över allting, bara velat ta vara på varje sekund med dig och försöka göra det bästa utav det.

Det är skönt att känna sig lugn, jag ska nog fortsätta med det.

Tack för idag


Kommentarer
Postat av: Gun

Du ska göra det du känner är rätt.

Det jag kan tänka är, att det verkar anses, att det bästa man kan göra, för missbrukarens skull, är att ställa ultimatum och verkligen stå för det också. Att det kan bli en väckarklocka för missbrukaren om man går, och kanske säger välkommen tillbaka när du har slutat, om du förstår vad jag menar.

Men så enkelt är det väl inte när man är fast i ett missbruk, och jag vet ju inte, jag har aldrig varit i den situationen, och ska inte tala om för dig vad som är bäst. Kram

2010-10-29 @ 09:36:16
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0