I can see clearly now

Det gick plötsligt upp för mig varför jag hållt mig borta från mina tidigare drogvänner, att jag valde att bryta helt med den världen när jag slutade med all skit.
För när man väl kommer in i den världen igen (det är som en helt ny värld) och kommer i kontakt med människorna och drogerna nästan dagligen, det blir så otroligt påtagligt, och man tänjer lätt på gränserna.
Man börjar ganska snabbt hamna i deras tankemönster och rättfärdigar sitt beteende på samma sätt som dom gör.

Det går inte att sluta med droger och samtidigt ha kvar drogande vänner, det måste ju vara ett faktum.
För frestelsen att ta just "det där" är ju enormt stor och där hela tiden.
Väljer man nya vänner, nya kretsar och tar sig bort från det, då är det inte alls lika svårt.
För det finns inte, man glömmer den världen litegrann och det gör det enklare.

Konstigt, men så är det verkligen.

Kommentarer
Postat av: Merima

Vill du bli veckans blogg och bli länkad i varje blogginlägg i en hel vecka?



Delta då i min veckans blogg tävling och ta del utav mina 500+ läsare/dag.

Besök min blogg och delta nu ! :D



Kram // ( gunbitch.blogg.se)

2010-10-14 @ 21:03:49
URL: http://gunbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0