"Den enda känsla jag har är du"

"Det är facinerande och intressant att vara inne i ett missbruk och se det från den sidan och reflektera över hur man beter sig, men på samma gång är det tragiskt. Jag sa alltid till mina vänner innan jag själv började missbruka: "Var smarta och se det såhär; Hade DU för 5 år sedan accepterat den du är idag?" Så man inte lurar sig själv.
Jag är glad att jag har dig, även om mina känslor är väldigt gråa och svåra att känna så känner jag ändå en känsla, en känsla för dig.
Hade jag inte missbrukat så hade jag känt den känslan ännu starkare."



Hade du inte missbrukat så hade jag inte behövt känna mig så hjälplös.
Hade du kunnat känna någonting så hade du kunnat känna min smärta och förstått hur ont det gör.
Men du kan inte känna, och det gör mig både förtvivlad och förvirrad.

Hur når man fram till en människa som inte känner någonting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0