Ännu en fyllehelg

Helgen har bestått av en enda stor fylla, det har varit skönt och det har varit jobbigt.
Nätterna har spenderats med min älskade, som senast igår tog en jävla massa sub* och så klagar han, att han inte får det ruset han vill ha. MEn det är ju för att han är så van vid fentanylen, subben kommer ju aldrig att ge honom det som han vill ha, han måste lära sig att leva utan ruset ..

Vi har haft heta disskutioner idag, om droger och cigg o alkohol.
Jag är ju rökare, och han har inga problem med att jämföra sitt opiatmissbruk med mitt tokbaksberoende. Bara en knarkare skulle kunna göra en sådan liknelse, visst det är beroende, cigg är också en drog men jag ser det inte på så sätt.
Sålänge ingen tar skada eller illa upp av att jag röker så vad spelar det då för roll? Folk mår ju dåligt av hans missbruk, precis som dom gör av mitt alkoholmissbruk
Det kan jag absolut gå med på att jämföra, men inte ciggen.

Jag sa det till honom, slutar du med opiaterna så slutar jag röka, LÄTT. Och det finns inget tvivel i kroppen på att jag skulle klara det. Allt sitter ju i huvudet och med lite motivation så klarar man allt.

Jag önskar att vi var normala, friska människor; Men vi är så jäkla trasiga bägge två. Hur ska det gå?


*Sub = Subutex; ett läkemedel som används mot heroinmissbruk men som mer och mer börjar tas som en drog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0